Ψηφιακή Κάρτα Αναπηρίας / 3 Δεκεμβρίου 2022

Πρόσφατα το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, σε συνεργασία με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, παρουσίασε και έθεσε σε λειτουργία την Ψηφιακή Κάρτα Αναπηρίας, η οποία είναι εύχρηστη και αποθηκεύεται ακόμη και στο κινητό τηλέφωνο.

H  ψηφιακή κάρτα αναπηρίας που σχεδιάστηκε σε συνεργασία µε την ΕΣΑµεΑ, της οποίας ένα πάγιο αίτηµα γίνεται πράξη, 30 χρόνια µετά τη νοµοθέτησή του, θα αποτελεί ταυτοποιητικό έγγραφο για όλες τις δημόσιες υπηρεσίες ανεξαιρέτως και οι συμπολίτες μας με αναπηρία δεν θα χρειάζεται να βρίσκουν συνεχώς νέα πιστοποιητικά αναπηρίας για κάθε επαφή με το κράτος. Επίσης, θα ενσωματώσει σταδιακά όλες τις επιμέρους υπηρεσίες που παρέχονται από κάθε δημόσιο φορέα σε άτομα με αναπηρία ανάλογα με το βαθμό και το είδος της αναπηρίας τους.

Ενεργοποιήθηκαν η Ψηφιακή Κάρτα Αναπηρίας και το Μητρώο Αναπηρίας, οι άλλοι δύο πυλώνες της Εθνικής Πύλης Αναπηρίας, του πληροφοριακού συστήματος που συλλέγει όλες τις ψηφιακές διαδικασίες που σχετίζονται με την αναπηρία. Η Εθνική Πύλη για την Αναπηρία τέθηκε σε λειτουργία τον Σεπτέμβριο όταν εφαρμόστηκε ο πρώτος πυλώνας του ψηφιακού ΚΕΠΑ (Ψηφιακή Διαδικασία για την Εναρμονισμένη Πιστοποίηση Αναπηρίας). Η Ψηφιακή Κάρτα Αναπηρίας θα λειτουργεί σαν φοιτητική ταυτότητα, αποδεικνύοντας σε οποιαδήποτε δημόσια αρχή την ταυτότητα του κατόχου της και την ιδιότητά του ως ατόμου με αναπηρία. 

Οι κάτοχοί του, θα έχουν προτεραιότητα στις δημόσιες υπηρεσίες, χρησιμοποιώντας το ως δικαιολογητικό και όχι ως απόδειξη αναπηρίας, χωρίς να χρειάζεται να κοινοποιούν τα ευαίσθητα προσωπικά τους δεδομένα, ιδίως ιατρικά. Στο επόμενο τεύχος θα προστεθούν παροχές στην κάρτα, ενσωματώνοντας τελικά όλες τις παροχές για κάθε άτομο με αναπηρία. Οι κάρτες αναπηρίας εκδίδονται ως εκτυπώσιμα έγγραφα (όπως πιστοποιητικά εμβολιασμού) από την 1η Νοεμβρίου. Από 21.11.2022, διατιθεται και ως ψηφιακή εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα, αποτελώντας το τρίτο έγγραφο ταυτοποίησης που περιλαμβάνεται στην εφαρμογή πορτοφολιού gov.gr. Θα κυκλοφορήσει και σε πλαστική μορφή στο άμεσο μέλλον. Το Ψηφιακό Μητρώο Ατόμων με Αναπηρία περιλαμβάνει όλα τα άτομα που είναι κάτοχοι πιστοποιητικού αναπηρίας σε ισχύ που έχει εκδοθεί από τον αρμόδιο φορέα πιστοποίησης αναπηρίας κατά τη διάρκεια της υγειονομικής κρίσης στη χώρα.

Χορήγηση Κάρτας Αναπηρίας

Μέσω της εφαρμογής, τα άτομα που έχουν καταχωρηθεί στο Ψηφιακό Μητρώο Ατόμων με Αναπηρία και έχουν  συνολικό ποσοστό αναπηρίας τουλάχιστον 50% μπορούν  να υποβάλουν αίτημα για χορήγηση Κάρτας Αναπηρίας. Επιπλέον μπορούν: να αποθηκεύσουν και να εκτυπώσουν το ψηφιακό έγγραφο της ατομικής Κάρτας Αναπηρίας, να επικαιροποιήσουν  τα στοιχεία της Kάρτας. Για την είσοδο θα χρειαστούν οι  προσωπικοί κωδικοί  πρόσβασης στο Taxisnet.

Εγχειρίδιο Χρήσης Έκδοσης Κάρτας Αναπηρίας: https://epan.gov.gr/sites/default/files/2022-11/pdf

Το 1555 απαντά στις ερωτήσεις σας για την Ψηφιακή Κάρτα Αναπηρίας.

Χρήσιμες πληροφορίες:

Εθνική Πύλη Αναπηρίας: https://epan.gov.gr
Κάρτας Αναπηρίας  http://epan.gov.gr/karta_anapirias
Μητρώο Αναπηρίας: https://epan.gov.gr/mitroo_anapirias
Γραμμή 1555:  https://1555.gov.gr/to-1555

Αφήστε μια απάντηση